Saturday, April 6, 2019

                      ICT SMK BANDAR BARU AMPANG


SELAMAT SEJAHTERA,

HARI INI, SAYA INGIN CERITAKAN TENTANG ICT SMK BANDAR BARU AMPANG. SMK BBA MEMPUNYAI 3 MAKMAL KOMPUTER IAITU, "CYBER 1, CYBER 2 DAN CYBER 3". TERDAPAT 4 ORANG GURU ICT IAITU : 

1.  PN.NORNIZAN
2.CIK ATIQAH
3.TUAN AHMAD FARIJAN
4.PN.SITI AISHAH


    CYBER 1 MEMPUNYAI TEMPAT GURU DAN TEMPAT UNTUK PEMBELAJARAN & PENGAJARAN.  BIASANYA , CYBER 1 DIGUNAKAN OLEH PELAJAR TINGKATAN 1 & TINGKATAN 2 SEMASA BELAJAR SUBJEK ASAS SAINS KOMPUTER. PELAJAR TINGKATAN 1 & 2  MENGGUNAKAN "NET BOOK" UNTUK HAL-HAL PEMBELAJARAN. CONTOHNYA, "NET BOOK" BOLEH MENGGUNAKAN SEMASA MEMBUAT LATIHAN DI "VLE FROG"




        CYBER 2 PULA TERDAPAT BANYAK KOMPUTER DAN PERALATAN KOMPUTER.
 PELAJAR DIGALAKKAN MENGGUNAKAN KOMPUTER-KOMPUTER TERSEBUT JIKA ADA PROJEK-PROJEK TERTENTU SEPERTI MENGHASILKAN "POWER POINT" DAN "SLIDE DRIVE".
           PELAJAR JUGA  BOLEH MENGGUNKAN KOMPUTER DI CYBER 2 UNTUK CARIAN MAKLUMAT YANG BERKAITAN DENGAN PELAJARAN. CONTOHNYA, SEMASA MENGGUNAKAN "VLE FROG".




          CYBER 3 YANG BERADA DI TINGKAT 3 , BIASANYA DIGUNAKAN OLEH PELAJAR TINGKATAN 4 & TINGKATAN 5 UNTUK BELAJAR SUBJEK "SAINS TEKNOLOGI"




ITU SAHAJA UNTUK KALI INI ,   


                                                        HIDUP SMK BBA FOREVER 
















                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       



















No comments:

Post a Comment